CA Auto Bank Group onthult zijn Duurzaamheidsplan 2024-2026
- De Groep schetst haar ESG-strategie (Environmental, Social and Governance),
die tot doel heeft waarde te creëren en winst te genereren op een ethische
manier. - Het driejarenplan is gebaseerd op vier pijlers: Duurzame Mobiliteit, Innovatie en
Digitalisering, Milieu en Mens. - De belangrijkste doelstellingen zijn onder meer: ervoor zorgen dat in 2026 meer
dan de helft van de nieuwe gefinancierde auto’s elektrisch of hybride is; het
vergroten van het aandeel nieuwe BEV- en PHEV-modellen in de Drivalia-vloot
tot 35%; en het verhogen van het aantal eigen laadstations in Europa met 45%
(vergeleken met 2023).
Tegen 2026 zal 55% van de nieuwe financiering door CA Auto Bank in Europa bestemd zijn voor elektrische en hybride voertuigen, zal de Europese vloot van Drivalia het aandeel nieuwe BEV- en PHEV-modellen op 35% brengen, en zal de elektrische laadinfrastructuur van de Groep een bereik bereiken 2.500 stations. Dit zijn slechts enkele van de ambitieuze doelstellingen van het driejarige Duurzaamheidsplan 2024-2026, onthuld door CA Auto Bank Group, de mobiliteitsbank gecontroleerd door Crédit Agricole Personal Finance & Mobility.
Gebaseerd op CA Auto Bank’s missie – “Om elke dag mobiliteitsoplossingen te creëren voor een betere planeet”– het plan weerspiegelt alle milieu-, sociale en bestuursdoelstellingen van de groep en schetst een ESG-strategie (Environmental, Social and Governance) gericht op het creëren van waarde en het genereren van winst op een ethische manier. Een voorbeeld van deze aanpak is de ambitie van de Bank om tegen 2030 80% van haar nieuwe autoportfolio uit elektrische en hybride modellen te laten bestaan.
Het Duurzaamheidsplan rust op vier strategische pijlers: Duurzame Mobiliteit, Innovatie en Digitalisering, Milieu en Mensen.
Voor elke pijler zijn kwalitatieve en kwantitatieve doelstellingen vastgelegd voor CA Auto Bank en voor Drivalia, het verhuur-, leasing- en mobiliteitsbedrijf van de Groep, die tegen 2026 moeten worden bereikt.
Het Plan is gericht op het bevorderen van duurzaam en ethisch gedrag bij alle bedrijven van de Groep, met als doel het bereiken van verantwoorde groei en het genereren van winsten die een positieve impact hebben op het milieu en de samenleving. Deze aanpak respecteert alle belanghebbenden, dat wil zeggen werknemers, klanten, leveranciers, de lokale gemeenschap en de bredere omgeving.
Via de eerste pijler, Duurzame Mobiliteit, wil de Groep elektrische en hybride voertuigen voor iedereen betaalbaar maken, gebruikmakend van de financiële oplossingen van de Bank en de mobiliteitsplannen van Drivalia. CA Auto Bank plant dat tegen 2026 meer dan de helft van de door haar gefinancierde auto’s elektrisch of hybride zal zijn, waarbij 35% van de nieuwe financiering bestemd zal zijn voor elektrische voertuigen.
Tegelijkertijd zal het aandeel nieuwe emissievrije en emissiearme auto’s 35% van de vloot van Drivalia uitmaken, en zal het aantal eigen laadstations in Europa met 45% toenemen (vergeleken met 2023). Bovendien zal de Groep een verantwoorde bedrijfscultuur bevorderen door de ESG-vereisten voor haar leveranciers te versterken.
De tweede pijler is gewijd aan Innovatie en Digitalisering, gebieden die essentieel zijn voor het verbeteren van zowel de interne processen van de bank als het gebruik van de diensten die aan klanten worden aangeboden. Doelstellingen die tegen 2026 moeten worden bereikt, zijn onder meer het gebruik van digitale handtekeningen voor 95% van de nieuwe contracten en een toename van 75% in partnerschappen met start-ups die dezelfde toewijding aan duurzame mobiliteit en verantwoorde groei delen.
CA Auto Bank zet zich ook in voor het Milieu, wat de focus is van de derde pijler.
Dit neemt met name de vorm aan van een aanzienlijke vermindering van de CO2-voetafdruk, bijvoorbeeld door de vermindering van de CO2-uitstoot tegen 2026 te verdubbelen (-16% ten opzichte van 2022) en door bedrijfsauto’s bestaande uit volledig elektrische voertuigen voor meer dan 50% in te zetten, een aandeel dat oploopt tot 90% als plug-in hybride voertuigen worden meegerekend.
Het welzijn van Mensen, te beginnen met werknemers, is de vierde pijler van het Duurzaamheidsplan van CA Auto Bank. Om een goed evenwicht tussen werk en privéleven te bevorderen, wordt vanaf 2025 een betaald verlof van 28 dagen voor de tweede ouder ingevoerd en worden de uren die aan de opleiding van werknemers worden besteed bijna verdubbeld. Bovendien streeft de Groep naar vrijwel gelijkheid op het gebied van gendervertegenwoordiging, waarbij vrouwen 48% van de beroepsbevolking uitmaken.
“Het Duurzaamheidsplan 2024-2026 is een hoeksteen van de strategie van onze Groep”, zei Giacomo Carelli, CEO of CA Auto Bank and Chairman of Drivalia. “Als de ‘mobiliteitsbank voor een betere planeet’ willen we verandering in de richting van een duurzamere en inclusievere toekomst stimuleren. In een wereld waar mobiliteit een cruciale drijfveer is van onze ontwikkeling, hebben we een unieke kans om deze uitdaging om te zetten in een buitengewone kans voor positieve impact. We zullen dit doen door gebruik te maken van de kracht van onze geschiedenis en het goede werk dat we tot nu toe hebben gedaan”.
CA Auto Bank S.p.A.
CA Auto Bank is een universele bank, volledig in handen van Crédit Agricole Personal Finance & Mobility, die als onafhankelijke en multimerkenspeler opereert in de autofinanciering en leasing en in de mobiliteitssector. CA Auto Bank biedt een compleet scala aan krediet- en verhuuroplossingen en verzekeringsdiensten. Lening-, lease- en verhuur- en mobiliteitsfinancieringsproducten aangeboden door CA Auto Bank zijn specifiek ontworpen voor de verkoopnetwerken, voor particuliere klanten en bedrijfsvoertuigen. CA Auto Bank is aanwezig in 18 Europese landen (Oostenrijk, België, Tsjechië, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Ierland, Italië, Noorwegen, Nederland, Polen, Portugal, Spanje, Zweden, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk) en in Marokko, direct of via vestigingen, met in totaal ruim 2.600 medewerkers. Via Drivalia, het verhuur-, leasing- en mobiliteitsbedrijf van de Groep, biedt de Bank een volledig assortiment mobiliteitsoplossingen, van het delen van elektrische auto’s tot innovatieve autoabonnementen en verhuur van alle looptijden. Drivalia houdt zich bezig met allround mobiliteit en biedt innovatieve mobiliteitsplannen die flexibiliteit, een digitale ervaring, een on-demand aanpak en duurzaamheid combineren. In juni 2019 lanceerde het bedrijf het Mobility Store-netwerk, fysieke verkooppunten waar klanten toegang hebben tot al zijn mobiliteitsdiensten. Met de opening van de eerste volledig geëlektrificeerde Mobility Store op de luchthaven Torino Caselle in 2020, gevolgd door vele anderen, is Drivalia een toonaangevende operator op het gebied van duurzame mobiliteit geworden. Dankzij de meer dan 1.600 laadstations die tot nu toe in al zijn winkels zijn geïnstalleerd, beschikt het bedrijf zelfs over het grootste particuliere geëlektrificeerde netwerk in Italië. Het elektrificatieproces zal ook in 2024 doorgaan in alle Europese landen waar Drivalia actief is.
Voor meer informatie http://www.ca-autobank.comhttp://www.drivalia.com